Ašvaganda

Ašvaganda

Ashwagandha (Withania somnifera) arba žieminė vyšnia, yra visžalis krūmas, priklausantis nakvišų šeimai, augantis Indijoje, Artimuosiuose Rytuose ir kai kuriose Afrikos žemyno dalyse. Kelios kitos Withania genties rūšys yra morfologiškai panašios.

Ashwagandha žinoma kaip adaptogenas, kuris palaiko organizmo gebėjimą prisitaikyti prie streso, suteikia bendrą balansą ir energijos.

Ashwagandha yra viena iš dažniausiai Ajurvedoje naudojamų augalų. Žmonės tūkstančius metų naudojo ashwagandha, kad sumažintų stresą, padidintų energijos lygį ir pagerintų koncentraciją.

Ashwagandha yra mažas krūmas geltonomis gėlėmis, jo šaknų, lapų ekstraktai ir milteliai naudojami įvairių ligų profilaktikai, įskaitant nerimą ir vaisingumo problemas. Pavadinimas „ashwagandha“ apibūdina šaknies kvapą ir reiškia „arklys“.

 

Nustatyti keli galimi ashwagandha privalumai, pagrįsti tyrimais:

  • Gali padėti sumažinti stresą ir nerimą. Šis adaptogenas padeda organizmui susidoroti su stresu, padidina kortizolio kiekį organizme.
  • Gali padėti sportuojantiems žmonėms padidinti fizinį aktyvumą ir jėgą.
  • Gali padėti sumažinti depresijos simptomus tiems žmonėms, kurie turi jautrią nervų sistemą ar jaučia nerimą.
  • Gali padėti padidinti testosterono kiekį vyrų organizme. Kai kuriais tyrimais įrodyta, kad ashwagandha maisto papildai pagerina vyrų vaisingumą ir padidina testosterono kiekį.
  • Gali padėti sureguliuoti ir subalansuoti cukraus kiekį kraujyje.
  • Ashwagandha sudėtyje yra junginių, kurie gali padėti sumažinti uždegiminius procesus organizme.
  • Gali pagerinti smegenų veiklą ir atmintį.
  • Gali padėti pagerinti miego kokybę.
  • Menstruacinio ciklo reguliavimo funkcija: stresas veikia hormonų pusiausvyrą ir gali sukelti mėnesinių vėlavimą, vaisingumo problemas, suaktyvinti veido plaukų augimą. Ashwagandha stimuliuoja kraujotaką, o tai gali pagerinti vaisingumą ir sureguliuoti menstruacijų ciklą.
  • Skatina natūralių aliejų, kurių reikia odai, gamybą. Tai padeda sumažinti spuogus ir raukšlių atsiradimą, išlaikant odą skaistesnę ir elastingesnę.
  • Saugu ir neturi šalutinio poveikio, vartojant pagal rekomenduojamą paros normą.

 

Kokia yra nustatyta ashwagandha paros dozė?

Vartojimui ashwagandha gali būti įvairiomis formomis: guminukų, kapsulių, skystų lašų ir miltelių pavidalu, kuriuos galima maišyti su gėrimais.

Taigi, kiek ashwagandha per dieną turėtumėte suvartoti? Nepriklausomai nuo naudojamos formos, paprastai dozuojama po 500 mg du kartus per dieną.

Kai kuriais atvejais didelių dozių vartojimas gali sukelti nemalonų šalutinį poveikį. Prieš vartojant bet kokius naujus vaistažolių papildus, įskaitant ashwagandha, geriausia pasikalbėti su sveikatos priežiūros specialistu apie saugumą ir dozavimą.