Omega 3 EPA rūgštys

Omega 3 EPA rūgštys

 Omega-3 yra polinesočiosios riebalų rūgštys, dar kitaip vadinamos nepakeičiamomis (pats organizmas omega-3 riebalų rūgščių nepasigamina), yra gyvybiškai svarbios žmogaus organizmui. Yra išskiriamos 3 pagrindinės omega-3 riebalų rūgštys: augalinės kilmės alfa linoleno rūgštis (ALR), jūros gėrybių kilmės – eikozapantaeno (EPA) ir dokozahaeksaeno (DHR) rūgštys.

Eikozapentaeno rūgštis (EPA) yra omega-3 riebalų rūgštis randama žuvyse, tokiose kaip lašiša, menkė ir tunas. EPA yra svarbi normaliam organizmo funkcionavimui, o ypač svarbus yra jos poveikis žmogaus širdies ir kraujagyslių sistemai: padeda sumažinti uždegimus ir kraujo krešulių riziką, sumažina trigliceridų kiekį kraujyje ir padidina gerojo cholesterolio kiekį.

Tačiau labai svarbu nepamiršti, kad geriausia būtų omega -3  EPA  rūgščių gauti natūraliai iš maisto produktų, o ne maisto papildų. O prieš naudojant bet kokius maisto papildus būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku.

Omega-3 EPA rūgštys yra labai svarbios organizmui, nes atlieka kelias svarbias funkcijas:

  1. Svarbu širdies sveikatai, nes padeda kontroliuoti trigliceridų lygį kraujyje. Trigliceridai yra riebalų rūgštys, kurios gali padidinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką, jei jų lygis yra per aukštas. Omega-3 EPA rūgštys gali padėti sumažinti trigliceridų kiekį kraujyje, taip pagerinant širdies ir kraujagyslių sveikatą.
  2. Omega-3 EPA rūgštys yra svarbios smegenų funkcijai: padeda palaikyti sveiką smegenų funkcionavimą, atmintį ir koncentraciją.
  3. Omega-3 EPA rūgštys turi priešuždegiminių savybių, o tai reiškia, kad gali padėti sumažinti organizmo uždegiminius atsakus, kurie sukelia įvairias ligas, tokias kaip diabetas ar artritas.
  4. Omega-3 EPA rūgštys yra naudingos siekiant pagerinti gyvenimo kokybę. Atlikti įvairūs tyrimai rodo, kad Omega-3 EPA rūgštys gali padėti sumažinti depresijos simptomus ir pagerinti nuotaiką.

Vartojant pakankamai omega- 3 EPA rūgščių, organizmas gauna daug naudos, o tai padeda palaikyti gerą sveikatą ir gyvenimo kokybę.

Kiekvienam žmogui rekomenduojama suvartoti mažiausiai 500–1000 mg omega-3 EPA rūgščių  per dieną.

Vaikų imuniteto formavimuisi itin didelę reikšmę turi pirmieji augimo metai. Kūdikiai su motinos pienu gauna antikūnų, tačiau vaikų vystymuisi reikalingos ir kitos gyvybiškai svarbios medžiagos. Viena iš jų – omega-3 rūgštys. Todėl maitinančioms mamoms yra rekomenduojami žindyvėms skirti maisto papildai, o pieno mišinių sudėtis yra papildyta omega-3 riebalų rūgštimis. Žinoma, kad vaiko imunitetas formuojasi iki 5-ojo gimtadienio, taigi labai svarbu, kad šiuo augimo laikotarpiu vaikas gautų būtiniausių medžiagų.

Kūdikiams iki 6 mėn. rekomenduojama po 2,5 ml (pusę arbatinio šaukštelio) skystų žuvų taukų, nuo 6 mėn. ir vyresniems vaikams bei paaugliams žuvų taukų norma – 1 arbatinis šaukštelis (5 ml) maisto papildo.